Sebekontrola V – Ven z krysího závodu

afirmace_sebekontrola_ven_z_krysiho_zavodu

Na závěr série o sebekontrole jsem pro vás připravil shrnutí témat, kterým jsme se společně věnovali. Prosím, neberte následující text jako návod, ale pouze přijměte informaci, kterou vám předávám. Osvojit si něco plánovaně je cesta zpět, kde jsme již byli. Chvíle pro přijetí přijde a na vás je pouze to, abyste byli připraveni ji vnímat.

m.

Sebekontrola I – Kam zmizel život?
Sebekontrola II – Když musíš tak musíš
Sebekontrola III – Výčitky
Sebekontrola IV – Organizace času
Sebekontrola V – Ven z krysího závodu

Krysí závod

Představte si, jak žije laboratorní krysa. Zavřená v bludišti, kde plní úkoly. Běží, rychleji a ještě rychleji pro kus žvance. Znovu a znovu, aniž by vnímala, jak jí ubíhá život. Víc sýra, víc času. Pokud vidíte podobnost s lidským životem, pak uvažujete správně. Nekonečná dráha, po které běžíme. Chcete-li takový krysí závod opustit, pracujte trpělivě na přijetí sebe samých. Jednou ta síla pro vyskočení z dráhy přijde!

Zpět k životu

Pokud čtete tento článek, nejspíše jste si vědomi toho, že ve vašem životě je něco jinak než byste si přáli. Probudili jste se ze zimního spánku a poté co jste otevřeli oči, jste zjistili nemilou novinku. Nežijete, musíte…

Akt 1 | Odpuštění

Pokaždé, když Vás dostihne vaše vlastní výčitka, se vracíte ke středu závodní dráhy. Je na čase odpustit si. Odpusťte si celý váš život. Posaďte se na klidné místo a pomocí afirmace: odpouštím si, projděte každou výčitku, která vás tíží. Až se zbavíte všech bolístek, budete připraveni opustit svou vlastní minulost a přejít do přítomnosti.

Afirmace pro odpuštění:

  • Odpouštím si (nádech), vše je zapomenuto (výdech).
  • Cítím se skvěle, to jídlo bylo výborné.

Akt 2 | Přijmout sám sebe

Můžete se vztekat, jak chcete, ale s některými skutečnostmi opravdu nic neuděláte. Bude pro vás příjemnější, když je přijmete a naučíte se je mít rád, naučíte se s nimi pracovat. Takovou skutečností je i nespokojenost se sebou samotným. Se svým vzhledem, inteligencí, povahovými vlastnostmi. Přijmout sám sebe je pro někoho, kdo není sám se sebou spokojený, těžká záležitost. Můžete si vybrat mezi neustálou potřebou předělat se, nebo se přijmou a plně využít potenciál, který vám byl dán.

Afirmace pro lásku k sobě:

  • (před zrcadlem, koukejte si do očí) Mám tě rád.
  • Jsem spokojený se svým vzhledem.
  • Miluji tě.

Akt 3 | Neperte se

Pokuste se co nejvíce věcí, které v životě musíte, dělat s radostí. Přestaňte se s nimi prát a přijměte je. Pokud takové věci dělat nechcete, máte možnost volby. Jděte žít do lesa, kde vás pravidla civilizace tolik omezovat nebudou. I tam ale zjistíte, že se musíte najíst a napít. Rozlili jste polévku? Nevadí, ukliďte to a zasmějte se tomu.

Afirmace pro chtění:

  • Těším se, až zítra ráno půjdu do práce.
  • Jsem rád za každou překážku.
  • Jsem klidný a těším se domů.
  • Všechna rána jsou krásná.

Akt 4 | Žijte v přítomnosti

Vyzkoušejte, jaké to je, když jíte polévku, myslet na polévku. Vnímat, jak se její chuť rozlévá na jazyku. Když vaše myšlenky utečou, zkuste je vrátit zpět. Nechte snění na noc a užívejte si každého okamžiku během dne. Jakmile se naučíte vracet se zpět do „tady a teď“, získáte zpět svůj vlastní život. Všechny pocity, prožitky a zkušenosti. Už nebudete potřebovat chodit po skle mezi krokodýli. Bude vám stačit váš zážitek z „obyčejného“ ale skutečného života.

Afirmace pro návrat k přítomnosti:

  • (nádech) raz, dva, tři, čtyři, pět (výdech) dva tři čtyři pět.
  • Můj dech je klidný.
  • Jsem součástí přítomnosti.

Moudrost předků nikdy nepřekonaná

Spousta vynálezů, názorů a vědění upadne po čase v zapomnění, nebo jsou nahrazena novou formou. Některé však přetrvaly staletí i více. Máme sice rok 2013, ale v hlavách našich předků putovaly stejné otázky. Stejně tak jako my hledali spokojenost žití vlastního života. Proto na konec článku přidávám některá cvičení, která vám mohou pomoci v cestě za osvobozením vaší mysli.

Pět Tibeťanů

Pozdrav slunci

Plný jógový dech

Přeji nám všem vše dobré!

Napsat komentář