Prokrastinace | zloděj života

Přemýšlíte nad tím, co právě děláte?

Nebo co by jste dělat mohli, ale neděláte? Každý z nás má svůj vymezený čas na tomto světě. Zamyslete se nad tím, co byste udělali, kdyby Vám někdo oznámil, že Vám zbývá poslední týden života. Možná by Vám ale řekl pouze o jednom dni nebo jedné hodině života. Co byste šli udělat? Jděte a udělejte to hned.

Jak řešit prokrastinaci pomocí afirmací

Co je to prokrastinace

Někteří z nás mají velký problém pracovat nebo věnovat se věcem, o kterých ví, že by je dělat měli nebo chtěli. Víme, že bychom si řekněme jednou týdně měli číst. Je nám zcela jasné, že každý den by člověk měl mít alespoň nějakou pohybovou aktivitu. Ale i přesto tyto věci neděláme.

Věnujeme se aktivitám jako je surfování po internetu, chatování na facebooku, hraní her nebo koukání na televizi a někde vzadu nás požírá naše vlastní svědomí. Takové rozhryzané svědomí pak stahuje člověka ještě níže a vede k ještě větší míře aktivit, které odvádějí pozornost od našich povinností a činností, které bychom rádi dělali.

Co říká o prokrastinaci wikipedia:

Prokrastinace je výrazná a chronická tendence odkládat plnění (většinou administrativních či psychicky náročných) povinností a úkolů (zejména těch nepříjemných) na pozdější dobu. Může představovat rizikový fenomén pro duševní zdraví. Psychologové často popisují takové chování jako mechanismus pomáhající jedinci vyrovnat se s úzkostí spojenou s výkonem dané činnosti. Podle některých vědců jsou kritéria definující prokrastinaci následující: je kontraproduktivní, zbytečná a zdržující.

Afirmace pomohou udržet sebekontrolu

Pokud stále máte ještě někde vzadu tendenci začít, vyberte si jen malou část toho, co byste rádi dělali. Pokud si na sebe navalíte vše naráz, nemáte příliš velkou šanci udržet svou kontrolu.

Večer, než usnete, si například představte, jak ráno vstanete a než odejdete do práce, tak se půjdete na 20minut projít.

Opakujte si:

Zítra ráno vstanu svěží a budu se těšit na ranní procházku před cestou do práce.

Ráno až vstanete, vyrazte. Bude-li ošklivo, říkejte si jak fajn je, že prší. Opakujte si během procházky afirmace pro celý den. Představujte si vše dobré, co Vás ten den potká. Věnujte afirmacím polovinu své procházky. Tu druhou při cestě domu, buďte přítomni. Sledujte okolí, jak se hýbou stromy, jak zpívají ptáci. Vraťte se zpátky na zem.

Rituály

Začínejte svůj den jednoduchým rituálem. Nedovolte ničemu, aby vám ho narušilo. Je jedno, jestli půjdete ven, pak si dáte čaj a vyrazíte do nového dne. Není důležité, co bude vaším rituálem ale to, že budete udržovat jeho opakování.

Jakmile si zažijete jeden rituál, přidejte si další aktivitu a další a další. Nakonec se, vše co chcete nebo co by jste měli dělat, stane vaší přirozenou součástí. Netlačte na sebe.

Nepřestávejte

Každá aktivita, kterou jste zvládli, Vás posune o kousek dále k tomu, abyste se přestali schovávat sami před sebou a svými povinnostmi. Nikde není psáno, že zítra máte uběhnout maraton. Uběhněte sto metrů každý den. Za měsíc zvládnete 200, 300m možná kilometr. Jen nepřestávejte a afirmujte za svou věc.

Doporučené afirmace

jsem pořádný člověk, vše uložím na své místo

moje sportovní výkony se zlepšují, těším se na další cvičení

práce, kterou dělám je perfektní, každý úkol je nová výzva

cítím se lépe, moje tělo se uzdravuje, když jsem přestal kouřit

děkuji, že mohu číst tu knihu, nemohu se dočkat další kapitoly

Napsat komentář